Tribute to BERSIH 2.0

By: hueoflife

Jul 10 2011

Category: Uncategorized

Leave a comment

Aperture:f/10
Focal Length:90mm
ISO:200
Shutter:1/200 sec
Camera:NIKON D90

Bersih 2.0 - Jalan Bukit Bintang Pagi 9 Julai 2011

Dah lama aku tak update blog ni. Bertarung dengan masa yang agak mencemburui aku berberapa minggu kebelakangan ni. Semalam 9 Julai 2011 merupakan tarikh keramat yang ditunggu oleh rakyat Malaysia yang dahagakan sistem demokrasi yang BERSIH. Aku tak terkecuali untuk bersama rakyat Malaysia yang lain untuk melakar sejarah yang akan di perlihatkan di seluruh pelosok dunia.  Berberapa gambar tak dapat dirakamkan dengan baik.. Nak buat macam mana… Waktu tu mata dah pedih. Asap gas pemedih mata dah sampai ke kerongkong. Air asid menular di kulit. Ketika inilah aku lihat pemandangan  yang paling indah yang aku pernah lihat diantara rakyat Malaysia. NO RACE BARRED. Yang Melayu minum air Cina.. Yang Cina peluk selamatkan India. Yang India tolong jirus air kat muka Cina… Yang Mat Salleh tumpang menderita demi pertahankan hak asasi untuk berdemokrasi.

Gambar pertama ni merupakan pagi 9 Julai 2011 di Jalan Bukit Bintang. Kuala Lumpur pagi tu lengang. Semuaa jalan masuk ke pusat bandaraya ditutup sejak malam sebelumnya. Aku bermalam dan berembun di kota Kuala Lumpur ni sejak malam tu. Macam mana aku boleh masuk korang tak payah tanya…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: